Cele mai sanatoase alimente din bucataria chinezeasca

Publicat: 18 Aprilie 2016 | Actualizat: 19 Aprilie 2016

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Chinezii nu se opresc din manancat pana nu sunt complet satui. Si cu toate acestea nu se ingrasa. Ba mai mult, se numara printre cele mai sanatoase popoare din lume.

Secretul consta in calitatea si beneficiile medicinale ale ingredientelor folosite in bucataria chinezeasca. Fiecare aliment ofera atat savoare, cat si valoare curativa.

Ghimbirul, varza chinezeasca, taiteii de orez si usturoiul sunt doar cateva dintre acestea. Iata care sunt beneficiile miraculoase pe care le ofera sanatatii noastre.

Taitei de orez

Preparati din faina de orez, adesea taiteii chinezesti se comercializeaza uscati, desi cateodata ii poti gasi la magazinele cu specific asiatic chiar si in varianta proaspata. Versatili, acestia pot fi prajiti la wok, adaugati in supe, sau chiar prajiti in ulei incins pana devin crocanti si se servesc pe post de garnitura.

Cu o textura si savoare mult mai delicata decat cea a pastelor italienesti, taitetii de orez sunt un aliment sarac in grasimi si fara gluten. Pentru a mentine nivelul de grasimi cat mai scazut, este recomandat sa fie consumati in supe ori cu legume la aburi.

Ghimbir

Ghimbirul este unul dintre cele mai sanatoase condimente de pe planeta. Este bogat in nutrienti si compusi bioactivi care au beneficii indiscutabile asupra bunei functionari a corpului si creierului uman. Acest super aliment are o istorie indelungata in cadrul medicinei alternative.

A fost folosit pentru ameliorarea digestiei, reducerea greturilor si pentru combaterea gripei si racelii. In mod normal, ghimbirul poate fi consumat proaspat, uscat, pudra sau sub forma de ulei sau suc. Este un ingredient foarte des intalnit in retetele asiatice.

Printre benefiicile medicinale recent descoperite ale acestuia se numara cele antioxidante, antiinflamatoare, antibiotice si de calmare a durerilor.

Usturoi

Usturoiul este cultivat in numeroase parti ale lumii si este un ingredient foarte apreciat datorita mirosului intens si gustului delicios. De-a lungul istoriei acest aliment a fost folosit de egipteni, babilonieni, greci, romani si chinezi pentru a trata o serie de afectiuni medicale, iar medicina moderna a confirmat o mare parte a acestor beneficii curative.

Majoritatea beneficiilor sale sunt cauzate de unul dintre compusii sulfurosi care se formeaza in momentul in care un catel de usturoi este tocat, strivit sau mestecat. Numele acestui compus este allicina si este responsabil pentru mirosul specific al usturoiului.

Desi acesta este sarac in calorii, acest condiment minune este bogat in vitamina C, B6si magneziu. Printre beneficiile sale terapeutice mentionam combaterea greturilor, a racelii, intarirea sistemului imunitar, scaderea riscului de cancer, reglarea tensiunii arteriale, ameliorarea nivelului de colesterol, intarirea sistemului osos siproprietatile antioxidante.

Varza chinezeasca

Varza chinezeasca este o sursa bogata de nutrienti esentiali, vitamine, minerale si antioxidanti.

Este totodata unul dintre cele mai indicate legume in programele de reducere a greutatii incadrandu-se in categoria alimentelor cu „zero calorii sau calorii negative” pentru ca atunci cand este consumata nu adauga calorii in plus corpului, ci favorizeaza arderea de calorii si in consecinta reducerea greutatii corporale.

Antioxidantii pe care aceasta ii contine ajuta la combaterea cancerului de colon, san si prostata, si ajuta la reducerea nivelului de colesterol daunator din sange.

Aportul ridicat de vitamina C intareste sistemul imunitar si ajuta organismul sa lupte contra infectiilor, Vitamina K intareste oasele si limiteaza daunele cauzate de boli precum Alzheimer asupra sistemului nervos, iar potasiul regleaza ritmul cardiac si presiunea arteriala.


Email

Grup de 9 vitamine care sustine sistemul imunitarGrup de 9 vitamine care sustine sistemul imunitar

Citeste si despre:

Din ce cauze apar variatii ale glicemiei