Remedii alternative pentru insomnie

Publicat: 02 Aprilie 2013 | Actualizat: 02 Aprilie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Medicamentele pot fi cel mai des utilizate pentru tratarea insomniei, dar s-a dovedit ca si abordarile alternative pot fi eficiente in remedierea acestei probleme.

Potrivit cercetatorilor, multe persoane apeleaza, pentru ameliorarea tulburarilor de somn, la o forma de medicina complementara sau alternativa.

Totusi, numarul medicilor care recomanda aceste tipuri de terapii este destul de restrans.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Tratamente alternative pentru tratarea insomniei

Printre remediile complementare sau alternative pentru tulburarile de somn se numara

- Meditatia - practicarea meditatiei poate diminua stresul, fapt ce va duce la un somn mai sanatos. Meditatia poate afecta si modelul de somn, iar rezultatul va fi un somn mai odihnitor. Meditatia dezvolta parti ale creierului care ajuta la reglarea sanatatii fizice, inclusiv un somn sanatos.

- Fototerapia sau terapia cu lumina - terapia cu lumina are la baza reglarea ritmului circadian. Prin intermediul acestui tip de terapie se incearca echilibrarea ceasului intern al unei persoane si mediul sau. Expunerea la lumina se va face in perioadele in care persoana trebuie sa fie activa, adica in timpul zilei, iar seara, lumina va fi estompata pentru ca somnul sa se instaleze mai repede.

- Melatonina - acesta este un hormon care regleaza ciclul de somn-trezire, a carei productie scade in timpul zilei si creste pe timp de noapte. Oamenii de stiinta nu cunosc exact cum functioneaza acesta, dar melatonina pare a fi eficace in tratarea conditiilor in care ceasul intern al organismului este desincronizat cu fazele de lumina-intuneric din mediu, asa cum se intampla cu oamenii care lucreaza pe timp de noapte si dorm in timpul zilei. Exista dovezi stiintifice ca medicamentele care contin receptori ai melatoninei pot ajuta la restabilirea ciclurilor de somn perturbate de nerespectarea normala a ciclului de somn.

- Yoga - foloseste exercitii de respiratie, meditatie si principii filosofice pentru a imbunatati sanatatea mentala si bunastarea fizica a unei persoane. Persoanele care practica yoga adorm mai repede si se odihnesc mai bine decat cele care nu practica acest tip de relaxare.

- Acupunctura - aceasta tehnica presupune stimularea a diferite puncte energetice din intreg organismul. Este dificil de evaluat legatura dintre acupunctura si insomnie, dar in urma unor studii s-a constatat ca acupunctura poate reduce stresul si anxietatea si poate echilibra productia melatoninei pe timp de noapte.

- Biofeedback - implica utilizarea a diverse dispozitive pentru a ajuta pacientii sa invete sa isi controleze functiile corpului, cum ar fi ritmul cardiac si temperatura. Studiile realizate pana in prezent confirma faptul ca aceasta terapie care implica atat mintea, cat si corpul ar putea produce schimbari pozitive semnificative in calitatea somnului.

- Relaxarea musculara progresiva - presupune relaxarea cat mai multor grupe de muschi si mentinerea starii de relaxare. Este foarte important momentul in care se face relaxarea musculara (de preferat la aceeasi ora, in fiecare zi, inainte de somn), dar si mediul in care se va face acest tip de relaxare.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Dermavital - Biorezonanta Centru German
Tel: 0213224004
Bucuresti, Cal. Vitan 28, Bucuresti-Sector 3, Bucuresti, 031281, București 031281
Email
Clinici
recomandate

Reduce oboseala si extenuareaReduce oboseala si extenuarea

Lucrarile la o autostrada din Romania sunt îavans fata de graficul asumatLucrarile la o autostrada din Romania sunt îavans fata de graficul asumat

Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?

13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei

Citeste si despre:

Remedii naturiste pentru tulburarile de somn

Remedii naturiste pentru tratarea afectiunilor sistemului nervos

Efectele tratamentului pentru cancer asupra creierului - Chemo brain

Menopauza (simptome, substitutie hormonala, tratament alternativ)

Inflamatia din corp iti poate pune in pericol sanatatea!

6 ingrediente naturale pentru imunitate

Efectele negative ale unei dureri netratate la timp

11 mituri si adevaruri despre insomnie

Beneficiile acupuncturii pentru sanatate

Dureri abdominale – cauze si remedii

Cearcanele – forme si remedii

Remediile naturale care combat nodurile musculare