Protejati-va pielea pe timp de iarna cu ajutorul unui regim alimentar echilibrat

Publicat: 04 Ianuarie 2012 | Actualizat: 04 Ianuarie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Pielea uscata este o problema destul de des intalnita a pielii, care se inrautateste in timpul iernii atunci cand umiditatea este redusa. Poate sa apara la orice varsta, la persoanele care sufera sau nu de alte probleme ale pielii.

Expunerea pielii la aer rece, uscat sau la sursele de caldura din interior determina craparea si uscarea acesteia, insotite de durere si mancarime.

In mod normal pielea este acoperita de un strat de ulei care ajuta la mentinerea flexibilitatii acesteia si care o protejeaza de mediul inconjurator.

Iarna, temperatura scazuta poate diminua umiditatea din piele. Cand pielea devine uscata, acesta este un semn ca este afectata bariera naturala de uleiuri. Vestea buna este ca stralucirea pielii poate fi pastrata toata iarna cu doar cateva modificari ale dietei zilnice.

Recomandari alimentare pentru pastrarea sanatatii pielii pe vreme rece

Consum crescut de apa - Organismul pierde mai multe fluide cu fiecare respiratie atunci cand vremea este rece si uscata, iar deshidratarea se instaleaza mai usor in timpul iernii. Indicat ar fi sa se consume opt pahare de apa, in fiecare zi.

Regim alimentar echilibrat - Pentru pastrarea sanatatii pielii este necesar sa se suplimenteze aportul de substante nutritive, proteine, vitamina A, zinc, acizi grasi esentiali. In acest scop sunt recomandate cerealele integrale, fructele si legumele, carnea slaba, pestele, uleiurile vegetale.

Cat mai multe fructe si legume - In dieta zilnica se vor introduce cat mai multe fructe si legume, si se vor evita deserturile cu zahar. Conform studiilor, persoanele care mananca alimente care contin vitamina C au o piele mai sanatoasa decat cele care prefera dulciurile.

Grasimi sanatoase - Dovezi preliminare ale unor cercetari sugereaza ca acizii grasi omega-3 si omega-6 ajuta la mentinerea hidratarii pielii. Uleiurile vegetale, nucile, semintele si avocado sunt surse indicate de omega-6, iar pestele, nucile si semintele de in contin omega-3.

Proteine slabe - Aminoacizii din proteinele slabe sunt esentiale pentru o piele radianta. Putina carne la fiecare masa va mentine tineretea si va oferi mai multa energie, intr-un timp destul de scurt.

Masuri pentru o piele sanatoasa - Exista si alte lucruri pe care o persoana le poate face pentru a-si mentine pielea sanatoasa. Printre acestea s-ar numara inclusiv aplicarea unei creme hidratante, protejarea pielii cu ajutorul palariilor sau manusilor.

Alte recomandari

Cremele de protectie solara - Protectia solara nu este recomandata doar pentru anotimpul calduros. Inclusiv iarna soarele poate deteriora pielea. Se va aplica o crema pentru protectie solara pentru maini si fata, cu 30 de minute inainte de a merge afara. Aceste lotiuni se vor reaplica frecvent de catre persoanele care petrec mult timp in aer liber.

Evitarea bailor fierbinti sau a saunei, timp indelungat - Desigur, inmuierea si hidratarea intr-o cada, dus sau sauna cu temperatura inalta poate da o senzatie placuta dupa expunerea la frigul iernii, dar caldura intensa dezechilibreaza bariera de lipide de la nivelul pielii.

Este suficienta doar o baie calduta, o perioada mai scurta de timp, in care s-au adaugat fulgi de ovaz sau bicarbonat de sodiu care ajuta la ameliorarea simptomelor de la nivelul pielii cauzate de uscaciune.

Hidratarea picioarelor - Hidratarea pielii picioarelor cu ajutorul unor creme grase (care contin vaselina sau glicerina) este recomandata pe parcursul iernii, dupa exfoliere.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Centrul Medical Profilaxia
Tel: 0727165206
Timisoara, Str. Drubeta Nr.97
Centrul Medical Panduri
Tel: 0219901
Bucuresti, Clinica Panduri: Str. Ioan Athanasiu Nr.34 Clinica Arcul De Triumf:...
Email
Clinici
recomandate

9 vitamine cu rol in cresterea naturala a imunitatii9 vitamine cu rol in cresterea naturala a imunitatii

Citeste si despre:

Glutamatul de sodiu utilizat ca adaos alimentar - un pericol pentru sanatate

Care este legatura dintre anxietate si pierderea apetitului alimentar?

Ce poate indica pierderea parului in cazul copiilor?

Produsele cu traditie, acum la blister

Obligativitatea purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS CoV-2 pe durata starii de alerta

Masuri de preventie luate de comunitatea oftalmologilor dn Romania. Vino la oftalmolog! Vezi clar ca e sigur!

3 solutii naturale pentru starile de stres si anxietate cauzate de Covid-19

Insuficienta cardiaca – ce este si cum se trateaza fara operatie

Tipuri de tuse pe care nu trebuie sa le ignori

Sfaturi nutritionale pentru adulti in perioada Covid 19

Good Days Therapy se alatura luptei impotriva Covid-19 cu o donatie de 50.000 lei si produse pentru medici si pacienti

Mentinerea statusului optim al vitaminei D poate asigura protectie impotriva Covid-19?

Recomandari pentru sanatate gastro-intestinala cu ocazia Sarbatorilor Pascale