Sfaturi pentru sanatatea cardiovasculara

Publicat: 17 Iulie 2012 | Actualizat: 18 Iulie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati



Chiar daca un stil de viata sanatos nu va elimina complet riscul dezvoltarii bolilor cardiovasculare, acesta poate diminua posibilitatea aparitiei afectiunilor inimii.

Daca va mentineti in forma prin activitate fizica si alimentatie sanatoasa, probabilitatea declansarii conditiilor cardiovasculare va fi mai scazuta prin reducerea nivelului de colesterol rau (LDL), dar si prin micsorarea riscului manifestarii diabetului sau a obezitatii. Iata cateva sfaturi pentru mentinerea sanatatii cardiovasculare.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Consumati mai putine grasimi


Unele dintre grasimile consumate cresc susceptibilitatea dezvoltarii bolilor de inima. Aceste grasimi se gasesc de obicei in produsele alimentare care provin de la animale, cum ar fi carnea, laptele, branza si untul. Acestea pot fi depistate si in uleiuri de palmier si nuca de cocos. Mancati cat mai putine astfel de alimente.

Renuntati la fumat


Introduceti in dieta jumatate de ceasca de seminte de floarea soarelui si o ceasca de infuzie de urzica sau ovaz zi de zi, timp de 4-6 saptamani, inainte de a renunta. Semintele de floarea soarelui reduc pofta de nicotina a organismului, iar infuziile de plante fortifica vasele de sange si nervii in perioada de sevraj.

Mentineti ritmul


Daca sunteti supraponderali si pierdeti intre 5-10% din greutatea corpului, tensiunea arteriala va fi mai mica, la fel ca si riscul declansarii diabetului zaharat, iar nivelul de colesterol se va imbunatati. Eliminarea grasimii stocate este foarte importanta pentru sanatatea cardiovasculara. Greutatea corporala optima, o dieta care va contine alimente proaspete si exercitii fizice realizate regulat, sunt masurile esentiale pentru sanatatea cardiovasculara. Puteti utiliza si suplimente alimentare, recomandate de medic pentru cresterea vitalitatii cardiovasculare.

Consumati mai putin sodiu


Daca veti introduce in dieta mai putine alimente cu sodiu, tensiunea arteriala va fi mai scazuta si se va diminua riscul aparitiei bolilor de inima. Sodiul este necesar, dar majoritatea oamenilor il consuma in cantitati prea mari. Aportul de sare se cumuleaza, atat din preparatele culinare pe care le gatim, dar si din semipreparatele si gustarile din comert. De aceea, este indicat sa se evite surplusul de sare la masa.

Mancati cel putin 25 de grame de fibre, zilnic


Studiile au asociat o dieta bogata in fibre cu un risc redus de boli de inima. Din pacate, majoritatea oamenilor consuma doar 14 grame de fibre pe zi. Fibrele solubile in ovaz, fasole si citrice, cum sunt cele din compozitia portocalelor ajuta la reducerea nivelurilor de colesterol rau. De preferat ar fi sa consumati cereale integrale, cum ar fi orezul brun, pastele din grau integral, sa cresteti aportul total de fibre si, nivelul de trigliceride va scadea.

Mancati alimente bogate in betacaroten


Produsele alimentare care contin betacaroten reduc riscul declansarii accidentelor vasculare cerebrale cu pana la 40%. Alimentele bogate in betacaroten sunt: morcovii, varza, cartofii, cartofii dulci, legumele cu frunze de culoare verde inchis, caisele si algele marine.

Adaugati in dieta usturoi si alimente bogate in acizi grasi esentiali


Multiple studii au confirmat calitatile usturoiului. Acesta poate sa scada tensiunea arteriala, sa reduca fosfolipidele si colesterolul, sa consolideze functia inimii, sa creasca imunitatea, sa stabilizeze nivelul de zahar din sange si sa reduca agregarea trombocitelor si coagularea. Consumati mai multi catei de usturoi cruzi sau fierti pe zi. La fel de important este sa consumati alimente bogate in acizi grasi esentiali. Uleiurile presate la rece, de germeni de grau, sau semintele de in sunt deosebit de hranitoare.

Beti ceai de roinita


Acest ceai ajuta la consolidare fortei inimii. La fel de sanatos si eficient este si otetul din roinita care poate fi folosit peste salate.

Mancati peste de doua ori pe saptamana


Activitatea fizica poate reduce riscul dezvoltarii bolilor cardiovasculare cu pana la 30%. Acizii grasi omega-3 care se gasesc in peste scad trigliceridele si tensiunea arteriala. De asemenea, ajuta la prevenirea ritmurilor neregulate ale inimii. Nu va place pestele? Cereti medicului sa va recomande suplimente cu ulei de peste care au acelasi efect daca sunt administrate zi de zi.

Faceti 30 de minute de exercitii fizice aproape in fiecare zi


Miscati-va! Plimbati-va, sariti coarda, inotati sau urcati scarile! Exercitiile fizice regulate sunt foarte importante pentru sanatatea inimii. Nu trebuie sa fiti sportivi profesionisti pentru a beneficia de exercitii fizice. Activitatea fizica moderata va va ajuta sa va pastrati inima sanatoasa.

Evitati dietele restrictive


Dietele frecvente, lipsa alimentelor sanatoase, postul si tulburarile alimentare dezechilibreaza nivelul electrolitilor din organism, provocand slabirea muschiului inimii si deteriorarea inimii.

Sfaturi dietetice pentru o inima sanatoasa


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Spitalul de Boli Cardiovasculare Angiomedica
Tel: 0724009544
Bucuresti, Strada Cosminului, Nr.13, Sector2, București
Centrele de Excelenta in Cardiologie si Radiologie Interventionala ARES
Tel: 40319300
Bucuresti, Str. Tony Bulandra Nr. 27 Sector 2 Bucuresti, Incinta Spitalului Monza...

Medici

medic primar Andronescu Anna-Maria
Medicina interna - Evomed
Bucuresti, 0740077337

Servicii si oferte medicale

Email
Clinici
recomandate
Medici
recomandati
Servicii
specializate

Mentine starea de sanatate si creste calitatea vietiiMentine starea de sanatate si creste calitatea vietii

Lucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumatLucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumat

Test de gramatica: Poti obtine punctaj maxim?Test de gramatica: Poti obtine punctaj maxim?

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Citeste si despre:

Anemia si sanatatea cardiovasculara

Sparanghelul - beneficii pentru sanatate

Sfaturi pentru mentinerea sanatatii copiilor

Zincul - aliatul tau in lupta cu raceala si gripa

Stresul si efectele sale asupra sanatatii

Probleme de sanatate cauzate de...statul pe scaun

Sanatatea la plaja - ce beneficii ne ofera marea si soarele

Carnea rosie si efectele sale asupra sanatatii

Sentimentele negative si efectele asupra sanatatii inimii