Metode de slabit: mersul vs. alergatul

Publicat: 04 Septembrie 2015 | Actualizat: 04 Septembrie 2015
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Practicarea unei activitati fizice regulate este esentiala pentru starea de bine a unei persoane.

Aceasta relaxeaza, lupta impotriva stresului, alunga oboseala si este esentiala pentru sanatate in general.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Ce este mai potrivit pentru sanatate: mersul sau alergatul?

Ideea cea mai vehiculata este ca exercitiile cardio sunt o mai buna metoda pentru a scapa de surplusul de grasime decat mersul pe jos. Insa, veti afla exact de ce mersul pe jos este o practica mai benefica si eficienta pentru a slabi decat alergatul.

Multe persoane opteaza pentru exercitiile cardio pentru a arde grasimile si a pierde din greutate. Totusi, aceste exercitii nu vizeaza castigarea in masa musculara, ci doar de a avea rezistenta pentru a practica culturismul, in special.

Pe de alta parte, exercitiile cardiovasculare pot influenta functionarea tiroidei. Aceasta glanda produce un hormon numit tiroxina totala (T4) care, in prezenta iodului, se transforma in T3 (triiodotironina). Acesta din urma stimuleaza metabolismul.

Exercitiile cardio fac posibila cresterea cantitatii de cortizol, un hormon al stresului care da senzatia de foame. Acest efect se poate explica prin nevoia organismului de supracompensare a caloriilor care au fost arse, ceea ce poate fi la originea consumului excesiv de calorii.

In consecinta, va veti simti infometat si puteti dezvolta rezistenta la insulina, avand in vedere cantitatea de cortizol produsa. Din pacate, crescand doza de cortizol, glanda tiroida nu produce hormonul T4.

In consecinta, aceasta perturba procesul metabolismului, slabeste corpul si reduce capacitatea de a arde grasimile. Facand aceste exercitii intr-un mod excesiv poate reduce masa musculara, perturba hormonii, metabolismul si poate conduce la luarea in greutate.

Alergand, corpul arde caloriile si masa musculara. Persoanele supraponderale trebuie sa evite alergatul pentru ca aceasta poate dauna genunchilor si articulatiilor.

Mersul pe jos nu are acelasi efect ca alergatul atunci cand vine vorba de arderea caloriilor. Totusi, aceasta activitate este mai benefica, deoarece produce cortizol in cantitati mici. De aceea, senzatia de foame va fi mai redusa.

De fapt, alte studii care s-au dedicat asupra beneficiilor sportului asupra sanatatii arata ca mersul pe jos este castigator in fata alergatului. Astfel, riscul celor care prefera sa mearga mai mult pe jos este mai scazut in cazul hipertensiunii arteriale, al excesului de colesterol, al diabetului si al bolilor cardiace decat cei care alearga deseori. Atentie, de precizat faptul ca persoanele care alearga sunt mult mai bine clasati decat sedentarii.

Mersul pe jos este binecunoscut pentru binefacerile sale, pentru ca lucreaza toti muschii (coapsele, fesierii, spatele, abdomenul) si formeaza silueta. Patrunde in rezervele de grasime si in muschi incetul cu incetul.

Pentru a avea rezultate satisfacatoare, trebuie sa mergeti pe jos cel putin 30 de minute pe zi. Este preferabil sa practicati aceste exercitii in locuri fara circulatie si mai putin poluate, ca malul marii, parcuri sau paduri.

Acest exercitiu este recomandat pentru persoanele care sufera de boli ale inimii, pentru ca tonifiaza muschii, dar si pentru diabetici si pentru persoanele care sufera de osteoporoza. Mergand 30 de minute, veti arde in jur de 125 de calorii.

Mersul pe jos creeaza dopamina si serotonina care stimuleaza sentimentul de motivatie si de bunastare. Faceti sedinte de la 30 pana la 60 de minute, de 3 ori pe saptamana, apoi de 6 ori pe saptamana. Mersul este un antidepresiv recomandat, pentru ca va scapa de stresul cotidian.

Binefacerile mersului pe jos:

-Reducerea riscului bolilor de inima;
-Scaderea tensiunii arteriale;
-Diminuarea dozei de colesterol din sange;
-Cresterea densitatii osoase;
-Stoparea durerilor de spate.


Facilitati de tratament

Medici

kinetoterapeut Cristea Simona
Recuperare, medicina fizica si balneologie - Evomed
Bucuresti, 0740077337

Servicii si oferte medicale

Email
Medici
recomandati
Servicii
specializate

6 suplimente de ajutor pentru organism6 suplimente de ajutor pentru organism

Citeste si despre:

Intrebari frecvente legate de exercitiul fizic regulat

8 tipuri de alergari pentru o conditie fizica de invidiat

Tipuri majore de distrofie musculara

Importanta Vitaminei C pentru organism

Protejeaza-ti ficatul cu remedii naturale!

Sfaturi utile pentru calatorii…exotice!

Cum functioneaza exercitiile cardio

Semne care indica ca dieta de slabire nu este sanatoasa

Piciorul diabetic si probleme cutanate - complicatii ale diabetului