Energizantele si efectele lor asupra organismului

Publicat: 27 Noiembrie 2017 | Actualizat: 28 Noiembrie 2017
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Bauturile energizante sunt considerate mai ales de catre tineri o adevarata binecuvantare, iar producatorii sustin ca prezinta foarte multe efecte benefice.

Cu toate acestea, mai ales daca sunt amestecate cu alcool si daca se face abuz, ele dauneaza organismului, fiind un adevarat pericol pentru sanatate.

Trebuie sa retinem ca un consum indelungat de bauturi energizante poate cauza boli cardiovasculare, de ficat sau atacuri de panica. Nu sunt recomandate copiilor, gravidelor, femeilor care alapteaza, persoanelor cu intoleranta la cofeina, cu hipertensiune arteriala sau boli de inima.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Ce substante contin bauturile energizante

Cofeina. Absolut toate bauturile energizante contin cofeina. Trebuie sa retinem ca 100 mg de cofeina stimuleaza activitatea cerebrala, iar 240 de mg cresc activitatea cardiovasculara.

Taurina. O cutie de bautura energizanta poate contine in medie de la 400 la 1.000 de mg de taurina. Aceasta este un aminoacid ce se gaseste in tesuturile musculare si se presupune ca imbunatateste activitatea cardiovasculara, dar acest lucru nu a fost inca dovedit stiintific.

Carnitina este o componenta a celulelor umane ce contribuie la oxidarea rapida a acizilor grasi. Carnitina stimuleaza cresterea metabolismului si reduce oboseala musculara.

Guarana si ginseng-ul sunt plante medicinale, cu un rol tonifiant asupra organismului.

Vitaminele din complexul B. Este adevarat ca aceste vitamine sunt esentiale pentru o activitate normala a creierului, dar consumate in exces, acestea pot produce palpitatii, tremuratul mainilor si al picioarelor.

De ce sa nu abuzezi de energizante

• Un consum prea mare poate cauza probleme cu cresterea presiunii arteriale sau cu cea a continutului de zahar in sange. Mai mult, persoanele care sufera de afectiuni cardiace ar trebui sa evite astfel de bauturi.

De asemenea, aceste bauturi pot creste riscul de aparitie al unor boli de inima la o persoana clinic sanatoasa daca sunt baute des si in cantitati mari.

• Bauturile energizante pot provoca insomnii, iritabilitate si chiar depresie.

• Bauturile energizante comercializate in Romania au in componenta intre 3 si 8 E-uri, substante care pot dauna grav sanatatii.

• Consumate in exces pot duce la aparitia unor probleme gastrice, dar si neurologice.

• Amplifica actiunea alcoolului si sporesc efectele fumului de tigara.

• Energizantele impiedica actiunea calciului si de aceea nu sunt recomandate in adolescenta.

• Energizantele contin cofeina, iar consumul ridicat poate duce la anxietate sau palpitatii, aritmii, hipertensiune. Printre efectele sale adverse se numara si efectul diuretic al cofeinei, care duce la deshidratare.

Iar in combinatie cu zaharul, un alt ingredient al bauturilor energizante, gradul de deshidratare este si mai ridicat. De aceea, mai ales cand faci sport, fereste-te de energizante.

• Zaharul este principalul ingredient al bauturilor energizante. O cutie de bautura energizanta contine 27 g de zahar, adica o valoare energetica de 112.5 kcal. Atat de mult zahar poate incetini evacuarea gastrica, provocand instalarea deshidratarii.

Energia oferita de zahar nu este pe termen lung, iar impreuna cu cofeina duc la o cadere energetica atunci cand efectul bauturii dispare. Din cauza continutului mare de zahar pot fi foarte periculoase pentru diabetici sau pentru cei cu variatii ale glicemiei.


Email

Energie in fiecare zitEnergie in fiecare zit

Lucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumatLucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumat

Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Citeste si despre:

Nucile si beneficiile lor uimitoare pentru creier si organism

Bauturile energizante: plusuri si minusuri

14 fructe si legume cu efecte antiimbatranire

Exercitii de respiratie pentru eliberarea stresului

Ce trebuie sa stii despre ulcerul venos si care sunt pasii de urmat in ingrijirea acestuia

Zincul - aliatul tau in lupta cu raceala si gripa

A venit toamna si frigul? Ce bucurie! Copiii nostri sunt protejati si isi pot continua joaca afara!

Reflexoterapia – beneficii si contraindicatii

Mituri si adevaruri despre cafeina

20 de alimente antiimbatranire

Invingeti somnolenta prin metode naturale

Cum sa facem fata caniculei?