Dieta care previne aparitia pietrelor la rinichi

Publicat: 24 Noiembrie 2011 | Actualizat: 24 Noiembrie 2011
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Cele mai multe dintre pietrele la rinichi sunt formate din oxalat si calciu. Pietrele la rinichi apar atat la barbati cat si femei din multiple cauze, printre care dieta, genele mostenite etc.

Medicii prescriu pentru prevenirea pietrelor la rinichi un regim alimentar cu un nivel scazut de calciu. Aceasta abordare are sens daca este inteles modul in care calciul este gestionat in organism. Nivelul de calciu din sange este mentinut destul de constat, in general, prin dieta.

Modificarea cantitatii de calciu din dieta duce la schimbari minore ale nivelurilor de calciu din sange.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Modalitati de prevenire

O alta abordare pentru prevenirea formarii pietrelor la rinichi la adulti este de a consuma alimente bogate in calciu si de a evita oxalatii. Acest lucru se poate face prin reducerea volumului de oxalati.

Este foarte important sa nu se foloseasca suplimente de calciu fara recomandarea medicului. De asemenea, aportul crescut de sodiu si proteine poate provoca prezenta pietrelor la rinichi.

Evitarea alimentelor bogate in oxalati

Daca se vor evita alimentele enumerate mai jos se va putea reduce consumul de oxalati:
- ciocolata
- ceai
- spanac
- sfecla
- arahide
- migdale
- nuci pecan.

Printre alimentele cu un continut ridicat de calciu care pot fi incluse in dieta se regasesc:
- in cazul copiilor cu varsta peste 5 ani si a adultilor produsele lactate degresate sau cu un continut scazut de grasimi
- in cazul copiilor cu varsta cuprinsa intre 2-5 ani


Utilizarea acestor surse de calciu este recomandata ca parte a unei diete echilibrate in care vor fi incluse toate grupele alimentare. Studiile au demonstrat ca alimentele care au un continut ridicat de grasime au un nivel mai scazut de calciu decat cele care contin mai putine grasimi.

Este indicat sa se citeasca atent eticheta produsului, inainte de a fi consumat, pentru a stii care este continutul acestuia de calciu.


Email

Mentine elasticitatatea, hidratarea si tonicitatea pieliiMentine elasticitatatea, hidratarea si tonicitatea pielii

Lucrarile la o autostrada din Romania sunt îavans fata de graficul asumatLucrarile la o autostrada din Romania sunt îavans fata de graficul asumat

Test de gramatica: Poti obtine punctaj maxim?Test de gramatica: Poti obtine punctaj maxim?

13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei

Citeste si despre:

Dieta cu pepene verde

Litiaza renala

Importanta Vitaminei C pentru organism

Beneficiile medicale ale condimentelor si mirodeniilor

6 ingrediente naturale pentru imunitate

Incearca aceste suplimente naturale pentru un somn odihnitor!

5 cauze ale ingrasarii pe fondul excesului de estrogen

Bolile renale cronice

Guta - cauze, simptome, tratament

Pericolele aportului prea mare de calciu

Beneficiile pentru sanatatea generala a consumului de merisoare

Beneficiile pentru sanatate ale consumului de castraveti