10 obiceiuri care pot ajuta la scaderea in greutate

Publicat: 25 Martie 2013 | Actualizat: 25 Martie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Controlul greutatii corporale inseamna, in cele mai multe cazuri, efectuarea unor mici modificari in alimentatie si stil de viata. Cu timpul, aceste schimbari trebuie sa devina obiceiuri sanatoase, pe care sa le urmati toata viata. Odata cu aceste modificari, veti putea sa controlati greutatea corporala si veti avea parte de o sanatate optima.

In continuare, va sunt prezentate 10 obiceiuri care va pot trasforma visul de a pierde in greutate, intr-o realitate.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Metode sanatoase de a slabi

1. Evaluati obiceiurile dumneavoastra alimentare. Mancati seara prea tarziu, mancati prea multe gustari sau terminati dumneavoastra si mancarea pe care nu au consumat-o copiii? Priviti cu atentie si veti putea identifica astfel de comportamente. Odata depistate, aceste comportamente ar trebui inlocuite cu un program alimentar sanatos, pentru reducerea semnificativa a aportului zilnic de calorii.

2. Planificati-va mesele si gustarile. Aveti nevoie de o strategie buna privind mesele si gustarile pe care le consumati. Alcatuiti gustari sanatoase pentru orele din zi, in care stiti ca va este foame si incercati sa nu va abateti de la planul alimentar pe care doriti sa il urmati.

3. Mergeti la cumparaturi dupa ce ati mancat. Expertii sunt de parere ca atunci cand oamenii merg in magazine atunci cand le este foame, impulsul de a cumpara alimente este mult mai mare. Mai mult, acestia recomanda intocmirea unei liste stricte de cumparaturi inainte de a merge la magazin. Un plan alimentar sanatos incepe cu stocarea de alimente sanatoase in casa dumneavoastra.

4. Luati mesele la ore regulate. Vedeti care este frecventa meselor care functioneaza cel mai bine in cazul dumneavoastra. Mesele regulate ajuta la prevenirea supraalimentarii.

5. Asezati mancarea pe farfurie si mancati stand la masa. Alimentele consumate din pungi sau alte ambalaje sunt, de cele mai multe ori, nesanatoase si ofera senzatie de plenitudine pentru o perioada scurta de timp. Astfel, veti avea senzatie de foame mai repede si veti consuma o cantitate mai mare de mancaruri nesanatoase si pline de calorii.

6. Serviti almentele pe farfurii individuale si ignorati restul felurilor de mancare din frigider. Este greu sa ramaneti indiferenti la o masa plina de preparate culinare. Asezati pe masa numai cat doriti sa mancati si consumati.

7. Mancati incet, mestecati fiecare muscatura si savurati gustul mancarii. Faceti pauze intre muscaturi si beti multa apa dupa fiecare masa.

8. Nu mancati dupa cina. Este mai ales cazul persoanelor supraponderale. Daca va este foame dupa cina, incercati sa o satisfaceti cu o bautura fara calorii sau cu un fruct. Conform expertilor, periajul dintilor dupa cina ajuta la reducerea tentatiei de a manca din nou dupa masa de seara.

9. Tratati gustarile din timpul zilei ca pe mini-mese. Cele mai nutritive gustari contin glucide complexe si o cantitate mica de proteine si grasimi.

10. Incepeti ziua cu micul dejun. Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Dupa o noapte lunga de odihna, organismul are nevoie de combustibil pentru a impulsiona metabolismul si pentru a oferi energie organismului pentru restul zilei.


Email

Senzatia de picioare grele, picioare umflate seara?Senzatia de picioare grele, picioare umflate seara?

Lucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumatLucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumat

Frica ingrasa, lasitatea slabeste...Frica ingrasa, lasitatea slabeste...

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Citeste si despre:

Factori declansatori care pot schimba metabolismul

Emotiile si scaderea in greutate

Obiceiuri care va afecteaza creierul

9 obiceiuri care te imbatranesc. Cu totii avem cel putin unul!

Ce trebuie sa stii despre ulcerul venos si care sunt pasii de urmat in ingrijirea acestuia

Tamaia suprima inflamatia la nivelul articulatiilor

Cum ingrijim corect tenul gras cu tendinta acneica?

Pilates si scaderea in greutate

Factori declansatori care incetinesc metabolismul

Pierdeti in greutate fara dieta

13 produse de care nu aveti nevoie

Cum se poate pierde rapid in greutate