Femeile au mai multe bacterii pe palme decat barbatii - studiu

Publicat: 05 Noiembrie 2008

Pe palmele femeilor exista mai multe bacterii decat pe cele ale barbatilor, din cauza pH-ului diferit si a folosirii cremelor cosmetice, potrivit unui studiu al cercetatorilor de la Universitatea Colorado (SUA), informeaza AFP.

Folosind o noua tehnica de secventiere genetica, cercetatorii americani au stabilit ca o palma obisnuita are peste 150 de tipuri de bacterii. La 52 de subiecti cercetati au fost identificate peste 4.700 de tipuri de bacterii, dintre care doar cinci au fost gasite pe toate palmele.

Numarul mare de specii de bacterii detectate pe mainile subiectilor a fost o mare surpriza pentru cercetatori, la fel ca si faptul ca mainile femeilor adapostesc mai multe bacterii decat cele ale barbatilor.

Cercetatorii sunt de parere ca pH-ul pielii joaca un rol important in numarul mai mare de bacterii care sunt pe palmele femeilor. in plus, cantitatea de transpiratie produsa de palmele femeilor este mai mare decat in cazul barbatilor, iar faptul ca femeile folosesc mai frecvent creme cosmetice le aduce, de asemenea, mai multe bacterii pe piele.

Studiul a mai aratat ca bacteriile nu sunt afectate de spalarea regulata a mainilor si ca anumite specii chiar se inmultesc in urma spalarii.

Potrivit cercetatorilor americani, bacteriile de pe palme nu sunt periculoase pentru sanatate si, mai mult, unele dintre ele au un rol protector impotriva agentilor patogeni.

Romanii stiu mai multe despre boala reumatica decat europenii Locuri comune in care se gasesc cei mai multi microbi 8 sfaturi neobisnuite pentru a trai mai mult De ce platim mai mult pe tratamentele dentare? De ce sunt mai multe cazuri de gripa iarna? 7 motive pentru care puteti sa consumati mai multe oua Migrena - mai mult decat o durere de cap Descopera puterea plantelor pentru o minte agila si un somn odihnitor Manifestul emotiilor reale - 6 vedete din Romania provocate sa arate #EmotiiReale Sedentarismul, mai letal decat obezitatea. Cum sa traiti mai mult prin miscare! Lucruri neasteptate care au mai multi microbi decat ati crede Gripa porcina ucide mai putin decat o gripa obisnuita. Dar isterizeaza mai mult. Cum sa iti dai seama daca transpiri mai mult decat este normal Sforaitul, mai mult decat o problema sociala Boala de reflux gastroesofagian, mai mult decat arsuri stomacale Serotonina, mai mult decat un simplu stimulent al fericirii