Dieta pentru sanatatea cardiovasculara

Publicat: 01 Octombrie 2012 | Actualizat: 02 Octombrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati



Controlul greutatii si exercitiile fizice regulate sunt foarte importante pentru mentinerea sanatatii inimii. Totusi, inclusiv alimentele pe care le consumati conteaza la fel de mult.

O dieta sanatoasa pentru inima poate reduce riscul de boli cardiovasculare sau de accident cerebral vascular, cu pana la 80%. Prin cunoasterea produselor alimentare si a metodelor de gatit sanatoase pentru inima dumneavoastra, puteti preveni sau gestiona bolile cardiovasculare si problemele cu tensiunea arteriala. De asemenea, viata dumneavoastra se va imbunatati si va fi mai lunga.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Regim alimentar pentru sanatatea inimii


Este destul de simplu. Ce mancati va poate afecta inima. Atunci cand corpul digera ceea ce mancati, acesta opreste din nutrienti si vitamine de care are nevoie si, elimina ce nu ii este necesar.

Daca mancati prea multe alimente de care corpul nu are nevoie, substantele vor ramane in corp, vor calatori prin sange, iar vasele de sange se vor infunda. Substanta lipicioasa care se va lipi pe peretii arterelor dumneavoastra se numeste placa de aterom. Aceasta este formata din colesterol si alte deseuri si va ingusta arterele sanguine, incetinind fluxul de sange care transporta oxigen la inima, creier si alte organe vitale.

Masuri preventive pentru bolile cardiovasculare


Niciun aliment nu are efect magic asupra sanatatii. Obiectivul dumneavoastra ar trebui sa includa o varietate de alimente sanatoase gatite in moduri sanatoase. Mancati mai multe grasimi sanatoase intalnite in: nuci crude, ulei de masline, uleiuri de peste, seminte de in, avocado. Consumati mai putine grasimi trans din alimente partial hidrogenate sau prajite in ulei, cum ar fi: grasimile saturate din lactate integrale sau carne rosie.

Oferiti organismului nutrienti din fructe si legume colorate, proaspete sau congelate, preparate fara grasimi. Evitati alimentele ambalate de orice fel, in special cele bogate in sodiu. Mancati cat mai multe leguminoase, fibre, cereale, paine, paste fainoase din cereale integrale. Excludeti din dieta painea alba, pastele rafinate si orezul alb.

Includeti in meniul zilnic proteine si alimente care contin acizi grasi omega3: peste, crustacee, carne de pasare in defavoarea carnii rosii, mezelurilor, carnatilor si prajelilor. Obtineti aportul recomandat de calciu din albusul de ou, lactate degresate. Consumati in cantitati ponderate galbenus de ou si lactate integrale.

Tipuri de colesterol pentru o dieta sanatoasa


Colesterolul LDL este cunoscut sub denumirea de colesterol rau si este unul dintre principalele forme de colesterol vinovate pentru formarea placii de aterom. Cu exceptia colesterolului LDL, exista si colesterolul bun sau colesterolul HDL. Opus colesterolului rau, colesterolul HDL ajuta la eliminarea placii si permite sangelui sa curga normal prin vene.

Scopul unei diete pentru o inima sanatoasa este sa se stabileasca un regim alimentar care sa contribuie la scaderea colesterolului rau si la cresterea colesterolului bun, prin minimizarea consumului de grasimi saturate si trans, dar adaugarea in dieta a tuturor tipurilor de grasimi nesaturate sanatoase. Dieta mediteraneana este un exemplu in acest sens.

Dieta mediteraneana se concentreaza asupra grasimilor de calitate, cum ar fi uleiul de masline, pestele gras si nucile. Alimentele bogate in grasimi saturate, cum ar fi carnea rosie, de exemplu, sunt rareori consumate. Atentia va fi indreptata asupra proteinelor animale slabe si a proteinelor mai dificil de digerat din plante, cum ar fi proteinele din leguminoase.


Email

Asigura functionarea normala a vaselor de sange cu rol antioxidantAsigura functionarea normala a vaselor de sange cu rol antioxidant

Lucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumatLucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumat

Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?

Un copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burticaUn copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burtica

Citeste si despre:

Sfaturi pentru sanatatea cardiovasculara

Consumul de carne rosie este nociv pentru sanatate?

Beneficiile pentru sanatate ale cepei

Beneficiile consumului de anghinare pentru sanatate

Tamaia suprima inflamatia la nivelul articulatiilor

Zincul - aliatul tau in lupta cu raceala si gripa

Stresat? Iata ce trebuie sa stii despre stres si cum il poti combate in mod natural!

Ce beneficii ofera varza pentru sanatate

Beneficiile pentru sanatate ale animalelor de companie

10 vitamine importante pentru sanatatea barbatilor

Beneficiile pentru sanatate ale laptelui de capra

5 ponturi vitale pentru sanatatea cardiaca a femeilor