Bananele: surse naturale de slabit

Publicat: 26 Noiembrie 2009 | Actualizat: 26 Noiembrie 2009
Autor: SfatulMedicului

Beneficii asupra sanatatii


In Statele Unite ala Americii, bananele sunt cele mai populare fructe: disponibile in ambalaj propriu, reprezinta gustarea perfecta dintre mese. Desi continutul caloric este net superior fata de alte fructe, caloriile continute de banane au avantajul de a fi aproape in totalitate lipsite de grasimi.
Bananele sunt considerate a fi ideale pentru persoanele care doresc sa slabeasca sau sa-ti mentina greutatea, oferind organismului carbohidrati - principala sursa de energie, fibre, vitamina C, vitamina B6 si potasiu.

Conform cercetatorilor, continutul bogat de potasiu al bananelor joaca un rol mai important in stabilizarea tensiunii arteriale decat restrictia consumului de sare, avand si atuul unui aport generos de magneziu, minerala care mentine constanta presiunea sangelui.

In general, fructele au un continut redus de vitamina B6, insa bananele fac exceptie de la acesta regula, o singura portie continand mai mult de 30% din necesarul zilnic recomandat. Vitamina B6 sustine si intareste sistemul imunitar, iar ultimele relatari medicale sustin ca deficienta acestei vitamine in organism creste riscul bolilor de inima.


Selectionare si depozitare



Exista mai multe soiuri de banane, cele mai populare fiind bananele galbene. Pentru a deservi preferintele diferitelor culturi, supermarketurile stocheaza uneori banane rosii si platano - acele banane care nu isi pierd niciodata culoarea verde.
In cazul bananelor coapte dupa recoltare, amidonul se transforma in zahar, crescand astfel indicele glicemic si numarul de calorii; astfel, cu cat sunt mai coapte, fructele devin mai dulci. Nutritionistii recomanda ca in momentul achizitionarii sa se selecteze bananele tari, netede, fara zone moi sau crapaturi. Daca punctele maronii reprezinta semne de coacere, petele verzi ne indica faptul ca bananele nu sunt inca ajunse la maturitate; in aceasta situatie se recomanda pastrarea fructelor la temperatura camerei si nu in frigider sau intr-un spatiu racoros deoarece va fi impiedicat procesul de coacere. Doar bananele coapte se pastreaza in spatii racoroase pentru a nu permite innegrirea fructelor.

Sugestii de preparare si servire


Desi bananele galbene sunt delicioase si in forma lor naturala pot fi servite si pasate, sub forma de piure (recomandat in special copiilor).
In cazul in care se opteaza pentru servirea unui platou de fructe care sa includa si banane feliate, se recomanda stropirea acestora cu suc de lamaie - previne innegrirea.
Bananele coapte excesiv pot fi folosite pentru prepararea unei desert gustos, prin amestecarea in blander cu suc de portocale si lapte sau iaurt degresat.
Persoanele care urmeaza diete trebuie sa consume alimente bogate in nutrienti dar sarace in calorii; din acest motiv, bananele, cu un continut dens de nutrienti si lipsite de grasimi, sunt alegerea perfecta, oferind energie si reprezentand un fruct pe gustul tuturor.

Valori nutritionale



O banana galbena, de aproximativ 17-18 cm are urmatoarele valori nutritionale:
Calorii: 105
Grasimi: 1 g
Grasimi saturate: 1 g
Colesterol: 0 mg
Carbohidrati: 27 g
Proteine : 1 g
Fibre: 3 g
Sodiu: 1 mg
Vitamina C: 10 mg
Vitamina B6: 1 mg
Magneziu: 33 mg
Potasiu: 422 mg


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

PERFECT DETOX EFECT
Tel: 0770272030
Voluntari, Str.Pipera-Tunari Nr.2 A(rondul De La Pipera)

Servicii si oferte medicale

Email
Clinici
recomandate
Servicii
specializate

Prostagood, sustine natural sanatatea prostatei taleProstagood, sustine natural sanatatea prostatei tale

Citeste si despre:

7 moduri prin care sa va pastrati in forma pe timpul iernii

Recomandari dietetice pentru pacientii cu hipertensiune arteriala

Alimente usoare de vara

Medicina functionala, sprijin eficient pentru pacientii oncologici

Aspira la vitalitate

Lupta impotriva cancerului – reteta din 6 plante din Padurea Amazoniana pe care localnicii le folosesc de mii de ani

Alimente periculoase in osteoporoza

Dieta bogata in fibre

Carbohidratii