Bacteriile din tubul digestiv protejeaza impotriva diabetului - studiu

Publicat: 25 Septembrie 2008 | Actualizat: 10 Iunie 2010

Anumite bacterii din tubul digestiv opresc dezvoltarea diabetului de tip 1, potrivit unui studiu al cercetatorilor de la Universitatea Bristol, publicat de presa britanica.

Rezultatele studiului au dat nastere unei teorii potrivit careia lipsa expunerii la bacterii si virusi ar putea provoca un risc crescut de alergii, astm si alte boli ale sistemului imunitar, intre care si diabetul de tip 1. Astfel, expunerea la anumite tipuri de bacterii ar putea preveni diabetul de tip 1, care se dezvolta de obicei in copilarie, atunci cand sistemul imunitar ataca celulele producatoare de insulina.

Cercetarea Universitatii Bristol a fost facuta pe soareci modificati genetic, carora le lipsea acea parte a sistemului imunitar care reactioneaza la bacterii. Peste 80% dintre soarecii care au fost crescuti intr-un mediu fara bacterii au suferit de forme grave de diabet. Atunci cand soarecilor le-a fost dat un amestec de bacterii care se gasesc de obicei in tubul digestiv, incidenta diabetului a scazut dramatic.

Cercetatorii se concentreaza acum pe identificarea tipului de bacterii care au acest efect si a modului in care acestea opresc dezvoltarea diabetului de tip 1.

Sursa NewsIn