Un singur defect genetic poate determina afectiuni cardiace precoce

Publicat: 26 Aprilie 2007

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Un grup de cercetatori din USA si Iran au identificat o mutatie genetica ce produce boala arteriala coronara cu debut precoce la membrii unei familii iraniene mari. Mutatia genetica provoaca boala cardiaca prin producerea unei tensiuni arteriale crescute, a unor niveluri sangvine crescute de LDL- colesterol si diabet, toti acestia fiind factori de risc pentru boala cardiaca. Boala arteriala coronara este principala cauza de deces in intreaga lume.
” Din pacate, majoritatea indivizilor din aceasta familie care au avut mutatia au decedat in jurul varstei de 50 de ani ca urmare a bolii coronare ce a condus la infarct miocardic si insuficienta cardiaca”, a afirmat conducatorul echipei de cercetare Richard Lifton, de la Institutul Medical Howard Hughes de la Yale University School of Medicine. ” Studiile noastre au identificat o singura mutatie care are un efect destul de mare asupra factorilor de risc metabolici pentru boala arteriala coronara”.
Defectul genetic este rar, motiv pentru care descoperirea in sine nu ofera o explicatie pentru cele mai comune forme de boala arteriala coronara, care sunt produse de o multime de factori, a declarat Lifton. Cu toate acestea, intelegerea naturii moleculare a acestui defect genetic unic, care se afla la baza formei familiale a unei boli atat de complexe, ofera indicii foarte importante.

Asigura functionarea normala a vaselor de sange cu rol antioxidantAsigura functionarea normala a vaselor de sange cu rol antioxidant

5 manageri de top din Romania iesiti din tipare5 manageri de top din Romania iesiti din tipare

Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?

13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei

Defecte congenitale de cord

Tetralogia Fallot

Pierderea unei sarcini si moartea neonatala

Paralizia cerebrala

Sindromul Down - mongolismul

6 ingrediente naturale pentru imunitate

Inflamatia din corp iti poate pune in pericol sanatatea!

Astragalus pentru intarirea imunitatii si alte beneficii