Gena Foxp3 poate actiona asupra bolilor autoimune

Publicat: 22 Ianuarie 2007

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Caracterul genetic al celulelor sistemului imunitar a fost descoperit de cercetatori, oferind indicii despre boli ca artrita reumatica.
Cercetatori de la doua centre din Statele Unite au scanat genomul celulelor T - o parte vitala a sistemului de aparare al organismului.
Acestia au descoperit legatura cu gene despre care se crede ca au un rol important in cazul bolilor in care sistemul imunitar ataca parti ale propriului organism din greseala.
Sistemele organismului care detecteaza infectii produse de bacterii sau virusi sunt foarte complexe si neintelese pe deplin. Medicii nu stiu exact care sunt problemele in cazul bolilor autoimune, cum este de exemplu scleroza multipla si, din acest motiv, nu pot face medicamente care sa vindece astfel de boli.
In Statele Unite si Marea Britanie, in cadrul unor proiecte de amploare, se cauta diferentele genetice ale persoanelor care sufera de astfel de boli fata de persoane sanatoase.
O ultima cercetare in acest sens a propus o abordare diferita, punand accent pe celulele care joaca un important rol in apararea imunitara.
Celulele T sunt un tip de celule albe din sange care migreaza spre locurile din organism unde apare o infectie cauzata de un corp strain si il ataca pe acesta din urma pentru a restabili echilibrul intern al organismului.
Un alt tip de celule T au rolul de a se asigura ca acest atac nu afecteaza si celulele sanatoase din zona afectata. Daca acestea nu isi indeplinesc rolul exact, atunci celelalte celule T pot distruge celule sanatoase de care organismul are nevoie.
Cercetatorii au descoperit ca o gena pe care au denumit-o Foxp3 este importanta in controlarea celulelor T regulatorii.
Un grup de aproximativ 30 de gene din celule sunt influentate de Foxp3, asadar cercetatorii sunt pe cale de a descoperii metode prin care sa actioneze asupra bolilor autoimune, cum sunt: scleroza multipla, diabetul tip I insulinodependent, lupus, artrita reumatoida, etc.
Descoperirea diferentelor genetice dintre persoanele sanatoase si cele cu diferite boli autoimune se crede ca este calea spre rezolvarea acestor probleme medicale.

Aspergillus fumigatus - poate duce la complicatii in cazul bolnavilor de Covid-19 Aspergillus fumigatus - poate duce la complicatii in cazul bolnavilor de Covid-19

Esti nevoit sa stai in picioare sau asezat mult timp la munca?Esti nevoit sa stai in picioare sau asezat mult timp la munca?

Lucrarile la o autostrada din Romania sunt îavans fata de graficul asumatLucrarile la o autostrada din Romania sunt îavans fata de graficul asumat

Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Bolile autoimune

Impactul stresului asupra bolilor neurodegenerative

Ebola - cum se poate impiedica raspandirea bolii?

Boli de piele autoimune

Relatia dintre hepatita C si hepatita autoimuna

De ce este vitamina D3 atat de importanta pentru sanatate?

6 ingrediente naturale pentru imunitate