Crampele stomacale

Publicat: 04 Octombrie 2012 | Actualizat: 11 Octombrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati



Crampele stomacale se refera la contractiile intermitente si sentimentul de durere sau disconfort, ce apar oriunde in zona abdomenului, a pieptului inferior sau pelvis. Abdomenul este format din mai multe organe, inclusiv stomac, intestine, ficat, vezica biliara, pancreas, esofag si numeroase vase de sange.

Crampele stomacale pot fi simptomele comune ale mai multor boli usoare sau grave, tulburari si conditii care sunt adesea legate de organele abdominale si uneori de cele pelvine, cum ar fi uterul si vezica urinara.

Majoritatea persoanelor vor experimenta crampe stomacale la un moment dat pe parcursul vietii, iar conditia se poate manifesta la toate grupele de varsta sau populatie. Cauzele cele mai frecvente ale crampelor stomacale sunt indigestia, gastroenterita, crampele menstruale, infectia vezicii urinare si flatulenta excesiva (gaze stomacale).

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Cauze comune


Fie ca este doar o usoara durere de stomac, durere ascutita sau crampe stomacale, durerile abdominale au numeroase cauze. Acestea includ:

Simptome digestive care pot insoti crampele stomacale


Crampele stomacale pot fi insotite de alte simptome care afecteaza tractul digestiv, inclusiv:

Vindecarea crampelor stomacale


1. Identificarea cauzelor


Incercati sa indicati zona in care se manifesta durerile sau bazati-va pe familiaritatea pe care o aveti cu tipul de crampe manifestat. Este important sa faceti acest lucru din punctul de vedere al tratarii crampelor acasa sau, sa stiti daca vizita la medic este esentiala. Durerea abdominala este considerata durerea resimtita oriunde in zona cuprinsa intre coaste si pelvis. Urmatoarele indicatii pot fi de ajutor:

2. Respiratia

3. Lichide si alimente

4. Exercitii fizice


- Exercitiile usoare pot estompa durerile abdominale, daca sursa crampelor nu este de natura musculara.

- Incercati sa ameliorati crampele stomacale cu ajutorul exercitiilor. Faceti o plimbare in jurul casei sau in gradina. Acest lucru poate fi de ajutor atunci cand observati ca pozitia sezut sau intins nu sunt confortabile. Nu este indicat sa va indepartati prea mult de o toaleta, in caz ca aceste crampe semnaleaza debutul diareei.

- Nu faceti exercitii fizice abdominale daca aveti crampe la muschii din jurul abdomenului.

- Incercati yoga. Daca sunteti familiarizati cu aceasta practica, luati in considerare anumite pozitii yoga pentru a destinde regiunea abdominala. In functie de zona in care prezentati crampe, puteti lua pozitii de yoga, precum pozitia peste sau eroul inclinat. Pozitia cainelui poate fi de asemenea, de ajutor.

Atunci insa cand crampele sunt de natura musculara, exercitati muschii abdominali cu ajutorul altei pozitii yoga, numita pozitia cobra. Indiferent pentru ce pozitie optati, priviti inainte sau spre tavan pentru a reduce la minimum tensiunea musculara din zona abdomenului. Singura modalitate de a evita total tensiunea la nivelul muschilor abdominali este de a va intinde cu fata in jos pe un pat sau pe podea, pentru a va relaxa.

In cazul crampelor severe, cel mai bun remediu este sa va intindeti si, daca este posibil, cineva sa va acopere cu o patura. Daca astfel de crampe survin in urma efectuarii unor exercitii excesive ca numar si intensitate, este nevoie sa examinati motivul si sa revizuiti metodologia exercitiilor. Exista un numar mare de muschi in corpul uman care pot fi lucrati cu ajutorul exercitiior fizice. Nu va concentrati doar pe muschii abdominali.


- Trebuie sa va cunoasteti limitele atunci cand faceti exercitii abdominale. Fixati o limita cu ceea ce puteti face intr-o zi si per total, intr-o saptamana. In cazul in care aveti o cantitate excesiva de grasime in zona abdominala, nu veti putea reduce grasimea doar in acea zona, prin exercitii abdominale de mai multe ori pe saptamana.

Faceti exercitii abdominale nu mai mult de 2 ori pe saptamana, dar pe o perioada mai lunga de timp. Pastrati evidenta antrenamentului si veti putea observa aparitia mai frecventa a crampelor, atunci cand cresteti gradat volumul de exercitii, dupa ce ati depasit limita personala. Faceti mai putine abdomene cu fiecare antrenament si reduceti numarul de sesiuni pe care le faceti intr-o luna.


Email

Urigood- supliment natural in afectiunile rinichilorUrigood- supliment natural in afectiunile rinichilor

Citeste si despre:

Remedii si solutii pentru tulburarile stomacale

Touch te protejeaza de bacteria E.Coli

Alergiile

Impactul stresului asupra bolilor neurodegenerative

Bacterii prietenoase pentru burtici linistite!

Ghid simplu al plantelor

Stresul si efectele lui nocive asupra digestiei

Topul alimentelor recomandate pentru o digestie buna

Legatura dintre stres si sistemul digestiv