Exercitiile de echilibru pentru vertij

Publicat: 17 Martie 2006 | Actualizat: 21 August 2009
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Multi oameni resimt vertijul. Daca suferiti de boala Meniere sau de vertij paroxistic pozitional benign (BPPV) s-ar putea sa fiti nevoiti sa va luptati cu vertijul intreaga viata. Senzatia de invartire pe care o cauzeaza va expune riscului de a cadea si va pot afecta de asemenea calitatea vietii daca interfera cu activitatile dumneavoastra. Exercitiile pe care le faceti acasa va pot ajuta sa va controlati vertijul.
Exercitiile pentru vertij par simple dar, in functie de severitatea vertijului, le puteti considera dificil de efectuat. In general, acestea constau in exercitii care exerseaza:
- pastrarea echilibrului in pozitia in picioare
- pastrarea echilibrului in timp ce va leganati
- pastrarea echilibrului la intoarceri
- pastrarea echilibrului in timpul mersului
- miscari ale capului.
Miscarile capului sunt una din cele mai frecvente cauze declansatoare ale vertijului. Exersarea miscarilor capului va vor ajuta organismul sa invete sa pastreze echilibrul.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Beneficii

Daca suferiti de pusee de vertij, indiferent de cauza, sunteti mai expusi riscului de a va pierde echilibrul si de a cadea. Beneficiile efectuarii exercitiilor de echilibru pot avea drept rezultat obtinerea unui echilibru mai bun care va va impiedica sa cadeti si sa va raniti pe dumneavoastra sau sa-i loviti pe ceilalti. Episoadele repetate de vertij pot avea ca efect scaderea functiei urechii interne, care va accentua lipsa echilibrului.

Aceste exercitii va vor ajuta sa sa va pastrati functia urechii interne si echilibrul.
Va pot ajuta sa va imbunatatiti stima de sine si increderea in sine. Pe masura ce echilibrul vi se imbunatateste, va veti simti mai increzator ca puteti iesi mai mult din casa si ca puteti face mai multe activitati impreuna cu altii.
In cateva zile sau saptamani de exersare constiincioasa, ar trebui sa simtiti o diminuare a simptomelor de vertij.

Tipuri de exercitii

Folositi urmatoarele exercitii pentru a va imbunatatii si de a va pastra echilibrul. Simptomele de vertij ar trebui sa scada sau sa dispara in cateva zile pana la cateva saptamani.
La fiecare exercitiu, incepeti incet. Cu timpul, puteti sa prelungiti exercitiul sau sa faceti mai multe repetari. Cand faceti exercitiul pentru prima oara, e important sa aveti pe cineva langa dumneavoastra in cazul in care simtiti ca veti cadea. Pe masura ce progresati, veti putea fi in stare sa faceti exercitiile singur.

Exercitii care sa va imbunatateasca echilibrul in cazul vertijului:
- nivelul 1 - stati cu picioarele apropiate si cu bratele pe langa corp pastrand capul in aceasta pozitie timp de 30 de secunde
- nivelul 2 - stati cu picioarele apropiate si cu bratele pe langa corp in timp ce va miscati capul in sus si in jos si de la dreapta la stanga.

Daca va monitorizati trecerea de la nivelul 1 la nivelul 2 puteti deveni constient de progresele inregistrate. Faceti o lista care sa contina data, timpul pe care l-ati petrecut exersand, cat de frecvent ati tinut ochii inchisi sau deschisi si cum v-ati simtit in timpul exercitiior.
Exercitiile de mers va pot imbunatati echilibrul si va pot ameliora vertijul. O metoda specifica de start/stop se foloseste in acest scop. O fisa de urmarire a acestor exercitii va pot ajuta sa urmariti ce progrese ati facut. Pregatiti o lista care arata distantele parcurse, cat de des ati mers sau cum v-ati simtit in timpul mersului.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Centrul Medical Profilaxia
Tel: 0727165206
Timisoara, Str. Drubeta Nr.97
Clinica Nova Explorari ORL- Clinica Vertijului Bucuresti si Cluj
Tel: 0213254422
Bucuresti, Str.Traian 234, Etaj 4
Email
Clinici
recomandate

Solutii de tratament in afectiunile tractul urinarSolutii de tratament in afectiunile tractul urinar

Citeste si despre:

Primul ajutor in caz de vertij

Vertijul

Vertijul postural paroxistic benign (BPPV)

Eliberarea scutirilor medicale de la orele de educatie fizica si sport pentru elevi si studenti

Infectiile cu paraziti intestinali - mai comune decat am crede

Excelenta din interior catre exterior

Cum iti afecteaza viata o imunitate scazuta?

Vertijul – simptome, cauze si tratament

Labirintita

Menopauza

Neurinomul nervului acustic

Scleroza multipla