Surse importante de calciu

Publicat: 07 Februarie 2012 | Actualizat: 07 Februarie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Calciul este o vitamina esentiala pentru organism, care se gaseste mai ales in compozitia produselor lactate, dar si a altor alimente care pot face parte din dieta zilnica a oricarei persoane.

Calciul ajuta la intarirea oaselor si le mentine puternice, contribuie la lupta impotriva osteoporozei, rahitismului, sustine functia nervilor si muschilor si reduce riscul aparitiei cheagurilor de sange. Calciul este un mineral vital pentru sanatatea oricui.

10 surse de calciu

- Sardine - 100 de grame de sardine furnizeaza corpului aproximativ 370 mg de calciu. Acestea au mai mult calciu decat o cana cu lapte. Sardinele trebuie consumate cu tot cu oasele moi, deoarece acestea contin mai mult de jumatate din cantitatea de calciu din peste.

- Iaurt - Iaurtul ofera organismului nu doar bacterii benefice care mentin sistemul imunitar puternic si tractul digestiv sanatos ci si 300 mg calciu per ceasca.

- Somon - Somonul este cunoscut pentru continutul sau ridicat de acizi grasi omega-3 dar contine si mult calciu (100 grame de somon ofera organismului 180 mg calciu), fiind o alternativa delicioasa la carnea de pui, vita sau porc.

- Melasa neagra - Adaugata intr-o ceasca de ceai, il transforma intr-o bautura reconfortanta. In plus, cantitatea de calciu din acest aliment este destul de importanta.

- Amaranth - Aceste boabe sunt unele din cele mai sanatoase, de aceea fac parte din compozitia a diverse tipuri de cereale si biscuiti. O ceasca din aceste boabe furnizeaza organismului 150 mg de calciu si poate fi o alternativa excelenta pentru paste sau orez.

- Tofu - Tofu poate fi un inlocuitor pentru carnea de pui sau vita. Acesta poate fi consumat alaturi de cartofii prajiti sau marinat in arome preferate. Aproximativ 100 grame de tofu contin 125 mg de calciu si o cantitate importanta de izoflavone care aduc beneficii sanatatii.

- Fasolea - Poate fi consumata sub forma de mancare, supa sau salata. Este o sursa importanta de proteine, fibre si calciu. Indiferent de tipul de fasole, o jumatate de ceasca va aduce organismului un aport de 60-100 mg de calciu.

- Migdale - Consumate separat sau in diverse feluri de mancare, acestea sunt una din cele mai gustoase moduri de a acoperi necesarul zilnic de calciu recomandat. Un sfert de ceasca de migdale, contine 95 mg de calciu si este o sursa excelenta de fibre, proteine si grasimi mononesaturate.

- Seminte de susan - Acestea pot aroma orice fel de mancare, mai ales atunci cand sunt prajite. O lingurita contine 90 mg de calciu.

- Frunze de nap - Jumatate de ceasca de frunze fierte de nap contine aproximativ 95 mg de calciu.

- Spanac - Desi este cunoscut faptul ca spanacul contine destul de mult fier, vitamina K, acid folic sau vitamina A, se stie mai putin ca aceasta leguma cu frunze verzi contine o cantitate deloc de neglijat de calciu. O ceasca cu frunze de spanac gatite la abur contine 122 de miligrame de calciu si 45 de calorii.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

PERFECT DETOX EFECT
Tel: 0770272030
Voluntari, Str.Pipera-Tunari Nr.2 A(rondul De La Pipera)

Servicii si oferte medicale

Email
Clinici
recomandate
Servicii
specializate

Vitoral D spray oral - Puful tau de soare!Usor  de administrat ,cu gust placut de portocale!Vitoral D spray oral - Puful tau de soare!Usor de administrat ,cu gust placut de portocale!

Candidoza vaginala n-ar trebui sa te vulnerabilizeze. Ce trebuie sa stii despre afectiune.Candidoza vaginala n-ar trebui sa te vulnerabilizeze. Ce trebuie sa stii despre afectiune.

Citeste si despre:

Importanta calciului in dieta

Cei mai importanti nutrienti din compozitia alimentelor sanatoase

Importanta calciului in sanatatea oaselor

Cele mai bune surse alimentare de potasiu

Suferi de candidoza? Afla cum te poti trata. Despre tratamente clasice, moderne si noi dezvoltari in domeniu

Tipuri de paraziti si simptomatologie

O imunitate puternica din timp se construieste

5 probleme importante dupa 40 de ani!

10 vitamine importante pentru sanatatea barbatilor

Importanta fluorului in dieta

Analiza mineralelor sau ionograma (sodiu, clor, calciu, fosfor, potasiu, fier, magneziu, plumb, iod)

6 informatii noi si esentiale despre calciu