Evita 5 erori de alimentatie

Publicat: 06 Aprilie 2009 | Actualizat: 13 Iulie 2012

De ani buni, nutritionistii ne amintesc ca o alimentatie echilibrata si variata favorizeaza o stare generala de sanatate si intareste sistemul imunitar. Iata mai jos cateva sfaturi de care e bine sa tii seama daca vrei sa mananci si sa fii sanatos.


Sfatul 1: nu cumpara cantitati prea mari de fructe si legume

O data culese, fructele si legumele incep sa piarda din vitamine si oligoelemente. Chiar daca le tinem in sertarul pentru legume din frigider, alimentele se degradeaza in continuare. Astfel ca, in momentul cand le consumi, aportul nutritional este foarte redus. De aceea este mai bine sa cumperi legume si fructe in cantitati mai mici, dar mai des. Poti alege sa congelezi legumele si fructele – prin congelare, alimentele pastreaza o buna parte din elementele nutritive.


Sfatul 2: evita mancare procesata


Alimentele procesate sunt bogate in sare, in acizi grasi si sarace in fibre alimentare si substante nutritive. Trebuie sa acordam prioritate alimentelor proaspete. De asemenea, este bine sa consumam produse care contin cereale integrale si sa le evitam pe cele bogate in grasimi.


Sfatul 3: rareste mesele in oras si comenzile la domiciliu

Mesele la restaurant sau comenzile acasa nu iti permit sa controlezi ce mananci. Desi putem sa ne alegem meniul, ignoram adesea adevarata natura a ingredientelor. Localurile de tip „fast” food contribuie semnificativ la raspandirea obezitatii, prin produsele mult prea bogate in grasimi. Ca sa ne preparam rapid o masa sanatoasa, trebuie sa fim bine aprovizionati: un frigider umplut corespunzator ne va permite sa preparam rapid o masa echilibrata. Pizza, hamburgerii si sandvisurile preparate la domiciliu pot fi alternative mai dietetice.


Sfatul 4: profita de aportul nutritiv al fiecarui aliment


Anumite asocieri de alimente sau obiceiuri de consum anuleaza ori diminueaza efectele benefice ale alimentelor. De exemplu, coaja unui mar este cea mai bogata in antioxidanti. Iata de ce nu este recomandabil sa le curatam de coaja. Asemanator stau lucrurile si cu usturoiul: o data curatat e mai bine sa asteptam 15 minute inainte sa il punem la gatit. Astfel actiunea sa antioxidanta va fi optima.


Sfatul 5: nu ocoli legumele bogate in grasimi

Maslinele, avocado, nucile, alunele, migdalele sunt frecvent interzise in diete fiindca sunt prea bogate in calorii. Totusi, ele contin si cantitati mari de acizi grasi, benefici organismului si sunt sarace in grasimi saturate. Este vorba mai degraba de moderatie: un pumn de nuci sau o jumatate de avocado din cand in cand nu are cum sa dauneze sanatatii, ci din contra.


Autor: Marius Bujor
Sursa Fitclub


Email
Clinici
recomandate
Servicii
specializate

Citeste si despre:

Implicatiile stresului in viata cotidiana

Centrul de Medicina Functionala si Integrativa Secom isi extinde portofoliul cu un nou serviciu de nutritie functionala

Importanta administrarii probioticelor in perioada tratamentului cu antibiotic

9 sfaturi indispensabile pentru construirea imunitatii intregii familii

Gastroenterita - o problema de sanatate mereu actuala

Anxietatea - cum iti afecteaza viata?