Alimente care nu trebuie sa-ti lipseasca vara

Publicat: 06 August 2020 | Actualizat: 06 August 2020
Consultant: Dr. Corello Mirela
Medic de medicina generala, Specialist in nutritie si siguranta alimentatiei
Clinica: Nutrisistem

Alimentatia in timpul verii


Vara, datorita temperaturilor mari, poate sa creasca riscul pentru unele probleme de sanatate, cum ar fi: deshidratare, insolatie, deficiente de minerale si vitamine sau toxiinfectii alimentare.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Sfaturi pentru a evita aceste riscuri

- Spalati-va des pe maini;
- Spalati cu mare atentie fructele si legumele;
- Alegeti alimente din surse sigure, fara zone deteriorate (acestea pot fi o sursa de patrundere a microbilor in interior);
- Consumati multe fructe si legume, crude, gatite sau sub forma de smoothie;
- Si mai ales consumati multe lichide: apa, ceai, sucuri de legume si fructe.

Vara este un moment prielnic pentru a te detoxifia, deoarece, fructele si legumele organice proaspete sunt disponibile aproape in toate magazinele. De asemenea, atunci cand este cald, este mai usor pentru organism sa se afle intr-un proces de dezintoxicare. Acesta este un proces natural, de eliminare a toxinelor prin transpiratie sau urina.

O cura de fructe si legume, ne va face sa ne simtim sanatosi si energizati.

Alimente care nu ar trebui sa ne lipseasca vara din dieta zilnica

1. Pepenele verde

Contine o cantitate mare de apa, ceea ce ne va mentine hidratati in zilele toride;
Este bogat in fibre dietetice. Acest lucru ajuta la mentinerea colonului curat, contribuind la curatarea corpului.
Contine glutation care ajuta la imbunatatirea functiei ficatului. Glutationul, este cel mai puternic agent antioxidant si detoxifiant al organismului.
Este o sursa buna de potasiu. Potasiul echilibreaza cantitatile mari de sodiu din dietele noastre, si va ajuta rinichii sa functioneze mai bine.
1 cana de pepene verde are doar 47 de calorii. Acest lucru este excelent pentru pierderea in greutate.

2. Rosiile

Acestea sunt bogate in licopen, un puternic antioxidant si contin o cantitate apreciabila de apa si fibre.

3. Castravetii

Au un continut mare de apa, ceea ce asigura o buna hidratare, iar prin cresterea cantitatii de urina ajuta organismul sa elimine o parte din toxine.
O jumatate de cana de castraveti felii are doar 8 calorii.

4. Lamaia si alte citrice

Deoarece ph-ul acestora este acid, ele trebuie consumate cu prudenta, daca aveti gastrita sau ulcer.
Lamaia este un stimulent minunat pentru ficat si este un dizolvant al acidului uric.

Lamaile stimuleaza productia de bila prin acidul tartric pe care-l contin si ajuta la digestie, sunt o sursa de vitamina C, un puternic antioxidant. O lamaie stoarsa ofera aproximativ 21% din doza necesara zilnic. Ca si alte citrice - inclusiv portocale, grapefruit - lamaile sunt bogate in flavonoide. Acestia sunt compusi care ajuta la stimularea sanatatii si combaterea bolilor. Sucul de lamaie contine cantitati mari de citrat, numeroase studii au descoperit ca fructele citrice, inclusiv lamaia, pot creste nivelul de citrati in urina, ceea ce poate ajuta la tratarea calculilor renali.

5. Afinele si alte fructe de padure sunt unele dintre cele mai recomandate alimente.

Au un indice glicemic scazut fiind ideale pentru diabetici;
Sunt bogate in flavonoide (antocianina) care au rol de reducere a radicalilor liberi, protejand organismul de boli cronice precum: diabet, boli cardiovasculare, cancer.
1 ceasca de afine asigura 24% din doza zilnica recomandata de vitamina C.


6. Avocado

Are un continut mare de glutation, care ajuta ficatul la detoxifierea substantelor chimice sintetice.
Poate, de asemenea, scadea colesterolul si dilata vasele de sange, blocand in acelasi timp toxicitatea care distruge arterele.

7. Iaurtul este ideal vara, fiind bogat in proteine, dar si o sursa de bacterii sanatoase.

8. Salata verde, baby spanac, rucola, morcovii si ardeii sunt deasemeni alimente care nu ar trebui sa ne lipseasca de pe masa vara. Aceste alimente colorate contin carotenoizi, pe care organismul ii transforma in vitamina A, protejand pielea de daunele solare.


Email

Aspergillus fumigatus - poate duce la complicatii in cazul bolnavilor de Covid-19 Aspergillus fumigatus - poate duce la complicatii in cazul bolnavilor de Covid-19

Senzatie de picioare grele? Senzatie de picioare grele?

Citeste si despre:

Depresia de iarna si nutritia adecvata ameliorarii acesteia

Alimentatia corecta pe timp de iarna

Excelenta din interior catre exterior

Cum se manifesta infectiile cu paraziti intestinali?

Beneficii pentru sanatatea pielii, parului si a unghiilor prin formule inovatoare

5 trucuri simple pentru a scapa de astenia de toamna

Sfaturi pentru mentinerea sanatatii in vacanta